Дитяча література для молодшого шкільного віку

На дитинство припадає найінтенсивніший період розвитку та формування нашої особистості. За відносно короткий час засвоюється величезний об’єм інформації, формується ряд важливих психічних функцій, система цінностей, освоюються необхідні для життя в соціумі навички та уміння. Дитячій літературі в цьому процесі відводиться доволі значна роль, так як саме книга є одним із джерел пізнання зовнішнього світу, розуміння оточуючих, вироблення навичок взаєморозуміння з ними, засвоєння суспільно прийнятних моделфей поведінки, норм та цінностей. Окрім цього книга допомагає дитині пізнати не лише зовнішній світ, а й глибше зрозуміти себе.

Враховуючи специфіку та особливості кожного з етапів дитинства, література для маленьких читачів має чітку вікову диференціацію. Так, наприклад, книжки для дошкільнят найбільш яскраві, кольорові та містіть мінімальне смислове навантаження (простий динамічний сюжет, невелика кількість персонажів, зведена до мінімуму обсяг тексту). Дитяча література для молодших школярів також приділяє увагу привабливості візуальних образів, поданих в книзі, але водночас починає ускладнювати подачу та зміст викладеної в ній інформації. Щоб зацікавити підлітка чи юнака книга переорієнтовується на найбільш актуальні для них теми, пов’язані з пошуком себе, свого місця в світі, налагодженням міжособистісної взаємодії з оточуючими та вирішенням складних життєвих питань.

Розглянемо більш детально специфіку дитячої літератури для дітей молодшого шкільного віку. Насамперед вона пов’язана зі зміною актуальної ситуації розвитку дитини, адже цей період припадає на вступ до школи, адаптацію до нової ролі (учня), до нового оточуючого середовища (учнівського колективу) та зміну провідної діяльності (гри на навчання). Все це доволі складні та поступові процеси, а тому книжки для дітей цього віку призвані полегшити та прискорити цей перехід. Саме тому при створенні літератури для молодших школярів враховується перехідна специфіка цього етапу розвитку та максимально полегшується процес сприйняття та засвоєння нової інформації. Для цього значна увага приділяється способу подачі матеріалу. Як і у дошкільників рівень концентрації уваги молодших школярів доволі низький, але водночас необхідність засвоєння інформації значно збільшується. Саме тому для полегшення сприйняття, концентрування та запам’ятовування дитяча література наповнена великою кількістю яскравих ілюстрацій, які подаються у рівному співвідношенні з текстом. Окрім того значна увага приділяється дидактичному та виховному впливу, адже саме в цей вік активно формується система цінностей та закладаються основи моральності.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Можно использовать следующие HTML-теги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>